Češi chtějí spravedlivější ceny a lepší služby: Unavují je samoobslužné pokladny

pan_v_obchode
Foto: leonardo.ai

V posledních letech se v českých supermarketech stále častěji objevují samoobslužné pokladny. Zatímco pro některé zákazníky představují pohodlné řešení, pro jiné jsou zdrojem frustrace a nespokojenosti. Češi volají po návratu ke klasickým pokladnám a mají jasné důvody, proč by k tomu mělo dojít.

Rozpolcené názory na samoobslužné pokladny

Samoobslužné pokladny rozdělují zákazníky do dvou táborů. Na jedné straně stojí ti, kteří oceňují rychlost a pohodlí, které tyto pokladny nabízejí, zvláště při menších nákupech. Na druhé straně jsou lidé, kteří nechápou, proč by měli platit stejnou cenu za zboží, když musejí odvést část práce sami. Někteří zákazníci dokonce požadují úplné zrušení těchto pokladen, protože fronty jsou často stejně dlouhé a frustrující jako u běžných pokladen.

Slevové programy a ceny

Obchodní řetězce lákají zákazníky na různé věrnostní programy, body a soutěže. Češi však věří, že by bylo lepší, kdyby ceny byly nižší pro všechny, bez ohledu na účast ve věrnostních programech. Největší tužbou je pak samozřejmě snížení cen, které v posledních letech výrazně vzrostly​​.

Zboží druhé jakosti

Roste poptávka po zboží druhé jakosti, jako je křivé ovoce a zelenina, které je levnější a stále kvalitní. Tento trend nejenže šetří peníze zákazníků, ale také pomáhá snižovat plýtvání potravinami. Více dostupného levnějšího zboží by ocenili zejména lidé s nižšími příjmy​​.

Ekologické obaly a účtenky

Mladší generace českých zákazníků stále více řeší otázky ekologie a udržitelnosti. Nesmyslné plastové obaly na ovoce a zeleninu či papírové účtenky, které končí hned v koši, jsou stále častějším terčem kritiky. Zákazníci by rádi viděli více ekologických obalů v supermarketech​​.

Krádeže a bezpečnost

Zavedení samoobslužných pokladen přináší i zvýšené riziko krádeží. Obchody se snaží zavádět nové bezpečnostní technologie, ale problém přetrvává. Podle studie z Leicesterské univerzity mohou prodejci očekávat až o 75 % více krádeží při použití samoobslužných pokladen​.

Závěr

Češi mají mnoho požadavků na zlepšení nákupního zážitku v supermarketech. Pokud by obchodní řetězce braly tyto potřeby vážně, mohl by být nákup pro všechny příjemnější. Jaké jsou vaše zkušenosti se samoobslužnými pokladnami?

Zdroj: Andrea Stejskalová, https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nazory-komentare-pod-carou-samoobsluzne-pokladny-jsou-past-pro-vsechny-243573, https://www.kupi.cz/magazin/clanek/27399-co-by-chteli-cesi-zmenit-v-supermarketech

10 Comments

  1. Se samoobsluznymi pokladnami jsem velmi spokojena.Nevadi mi ze si zbozi nactu sama, za velkou vyhodu povazuji moznost si delat vse ve svem tempu. Hlavne ukladani zbozi do tasky je dobre kdyz si mohu udelat tak jak chci a nemam nikoho kdo jiz netrpelive ceka za mnou az vse shrabnu a hodim do tasky.
    Vetsinou jsem hotova mnohem rychleji a pohodlneji nezli kdybych stala ve fronte. Kdyz vydim ty velke kose nalozene stat u pokladny, ani byb me nenapadlo se z nejakeho principu stavet za ne a cekat v nejake hloupe fronte.
    Kdy se neco nekdy trochu zadrhne, je hned po ruce personal a vse vyresime. Zatim co vystresovana pokladni muze byt i ne prilis prijemna,je personal u samoobsluznych pokladen vzdy prijemny a ochotny. Rada tak nakupuji

  2. já používám samoobslužné.kdyz mám velky použijí scan.pri nákupu dávám do tašky a pak už u pokladny nactu jen kód že scanu, zaplatím a jdu.no problem

  3. Samoobslužné pokladny nejsou k ničemu.A nikdy ani já ani moje rodina na ně chodit nebudeme.Vzdy budu rád stát frontu u člověka,pokladní,než u nějakého stroje.

  4. Samoobslužné pokladny jsou požehnání! Zvlášť když jdu pro pár věcí. Namarkováno a zaplaceno mám během dvou minut. Nechápu, proč někdo stojí ve frontě a akorát se vzteká, že to nejde rychleji. Ta naštvanost je asi životní styl a přesvědčení. :-))

  5. Já tyto pokladny občas používám, při menším nákupu opravdu ušetří čas.Navkc chytrý člověk při nákupu něco málo i ušetří na penězích ( i když to asi nebylo jejich původním záměrem). Každopádně větší nákupy je rychlejší platit na kase

  6. Měla jsem malý nákup, tak jsem použila samopokladnu ale ouha. Koupila jsem bonbonieru s aloholem-višně v čokoládě. Musela jsem volat obsluhu,aby ověřil,že je mi nad 18 let

  7. Už se mi několikrát stalo že nebyla otevřena žádná normální pokladna ale jen ty samoobslužné, které už z proncipu naprosto odmítám. Jednoduché řešení, požádám o otevření pokladny a pokud se tak nestane nechám byť i uplně plný vozík v obchodě a jdu nakoupit jinam. Když to bude dělat víc lidí, obchodníci se rychle vzpamatují

  8. Samoobslužné pokladny nepoužívám, nepoužíval jsem a používat nebudu. Chci prodavačku (prodavače, prodavačo, prodavačy, – a e i o u). I když třeba musím vystát frontu.

    • Samoobslužné pokladny používám často a ráda.Za mého pobytu v zahraničí je to běžné a již dávno používané i ve formě skenerů.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*