EU došla trpělivost s českými řidiči: Hrozí odebíráním řidičského průkazu za tento běžný prohřešek

policeni_kontorla_eu_knihobaze
Foto: Leonardo.ai

Nové nařízení Evropské unie míří přímo na české řidiče. Jste si jistí, že vaše jízda v zahraničí je v souladu s novými předpisy?

Evropská unie už má dost neukázněnosti českých řidičů a plánuje tvrdší postihy za běžné přestupky. Řízení auta je pro většinu z nás rutinní činností, nad kterou často nepřemýšlíme. Bohužel, některé naše návyky za volantem mohou být nebezpečné, a proto přicházejí přísnější opatření.

Dosud bylo běžné, že za menší prohřešky následovala jen mírná pokuta a změna bodového konta řidiče. Ale časy se mění. EU připravuje pravidla, která by mohla znamenat odebrání řidičského průkazu i za zdánlivě nevinné přestupky.

Rychlost jako hlavní problém

Rychlostní limity jsou jedním z nejčastěji porušovaných pravidel. Nedávné demonstrace v Praze volaly po omezení rychlosti v obytných zónách na 30 km/h kvůli bezpečnosti chodců a snížení emisí. Ačkoliv se to může zdát jako rozumné opatření, skutečnost je složitější. Vozidla jedoucí dlouhodobě nízkou rychlostí často produkují více škodlivin.

EU se však zaměřuje na něco jiného – překročení rychlosti o více než 30 km/h. Tento přestupek je v Česku bohužel velmi častý. Kolikrát jste se sami ocitli v situaci, kdy jste na přehledném úseku nebo v noci, kdy nebylo vidět ani živáčka, překročili povolenou rychlost?

Striktní postihy za překročení rychlosti

Podle nového návrhu EU by mohlo být překročení rychlosti o více než 30 km/h důvodem k okamžitému odebrání řidičského průkazu. A co víc, pokud přijdete o řidičák v rámci EU, nebudete si jej moci v žádné z členských zemí legálně obnovit před uplynutím stanovené doby. Taková opatření mají jasný cíl – zvýšit bezpečnost na silnicích a donutit řidiče k dodržování pravidel.

Proč tak přísná opatření?

Evropský parlament již podpořil aktualizaci pravidel pro řidičské průkazy, které mají za cíl zvýšit bezpečnost silničního provozu. Studie totiž ukazují, že rychlost je jedním z hlavních faktorů při dopravních nehodách s vážnými následky. Zavedení přísnějších sankcí by mělo řidiče motivovat k dodržování stanovených limitů a tím snížit počet nehod.

Reakce veřejnosti

Odezva na tyto návrhy je různorodá. Někteří řidiči chápou důvody pro zpřísnění pravidel a souhlasí s tím, že bezpečnost na silnicích je na prvním místě. Jiní se obávají, že přísnější postihy povedou k problémům, zejména pro ty, kteří jsou na řidičském průkazu závislí v rámci svého povolání.

Ať už se názory různí jakkoli, je jasné, že nová pravidla mají potenciál výrazně ovlivnit způsob, jakým se pohybujeme na silnicích. Bude zajímavé sledovat, jak se situace vyvine a jak na ni budou reagovat jednotlivé členské státy EU.

Evropská unie tak dává jasně najevo, že v oblasti dopravní bezpečnosti nehodlá dělat kompromisy a že časté prohřešky nebudou nadále tolerovány.

Zdroj: https://www.autozive.cz/eu-se-chysta-zabavovat-ridicaky-za-rychlost/, https://www.europarl.europa.eu/news/cs/press-room/20240223IPR18088/poslanci-podporili-aktualizaci-pravidel-eu-pro-ridicske-prukazy

163 Comments

  1. Zajímá mě, jestli to platí i v ČR zvláště pak pro některé hochy z UA anebo jiných etnických skupin, co mají drahá a rychlá auta, těm také POLICIE ČR sebere papíry? Nevrátí jim ji až za několik let? Asi těžko, zase dvojí metr, hlavně, že prdelkujeme s Bruselem….

  2. Uvědomují si ti, kdo se tu rozčilují a nadávají na buzeraci, že to znamená rychlost v obci nad 80 km, mimo obec nad 120 km a na dálnici nad 160 km/h? Tak jezdí jen dobytek, který nemá za volantem co dělat. Podle mého je tvrdý postih zcela na místě.

    • To je nesmysl.
      Rychlost je strašně relativní.
      Jet za dobré viditelnosti na suché dálnici 130 je nuda, kdy si můžu na jednu ruku sednout, druhou řídit a přesto není co dělat.
      Ale když po té samé dálnici pojedu v noci za hustého sněžení na párcentimetrové vrstvě sněhu 80, tak i když budu řídit oběma rukama, pokud nebudu zrovna bojovat o holý život, nuda to rozhodně nebude…

  3. Ono by sas tak noc nevadilo mírné zpřísnění. Ale toto dost drsný. Každopádně na mnoha úsecích bez GPS ani není jasný kolik vlastně můžete jet. Příklad: jedu,a u silnice jsou drobné úpravy. Značka 90 a upozornění žádné.Na konci úseku PČR s radarem. Takže ok. ať to zpřísňují. Ale ať je teda všude jasně a přesně uvedená max rychlost. Protože co je dnes je na dost místech nedostačující. Proto já osobně raději používám mapy.cz

  4. Většina komentářů zde je právě od agresivních řidičů s emočními názory naštvaného dítěte, kterému sebrali hračku. Nevím proč si někdo může myslet, že někdo vymýšlí pravidlo jen tak a ne na základě dat. Proč je pro čechy hned všechno ze své podstaty špatně a proč si myslí, že se to týká hlavně jeho a ne ostatních? Argumentů je tu hodně a většinou nejsou opodstatněné. Nadáváte na EU a poté argumentujete tím co může změnit místní předpis, značka nařízení. Naivně si někteří myslí, že jako samostatná země v evropě, budeme mít všechno lepší, rozumnější a ekonomicky zbohatnem. Jen velké celky a rozumní lidé můžou něčeho dosáhnout. Lidé jsou všude stejní. Nemějme předsudky a falešné vlastenectví v krvi.

  5. No nevím teď jsem se vrátil z dovolené v Chorvatsku najezdil jsem tam cca 2000km polovinu z toho po okreskách. Když byla v obci maximální povolená rychlost 40km/h tak jsem tak jel a věčně jsem jim špuntoval silnice 😂. Nikde jinde v okolních zemích jsem nezažil aby vás na takovém místě všichni předjíždeli v cca 80km/h troubili a ukazovali prostředníček.
    Takže nechápu tvrzení pana redaktora že Češi jezdí jako prasata a že tímto EU cílí na české řidiče.
    K tomuto že za překročení rychlosti o 30km/h vede k odebrání řidičského průkazu mě příjde jako pěkná hloupost. Dává mi to smysl pouze pokud pojedete 50km/h v obytné zóně.
    Je li to však pravda tak chudáci Chorvati všichni, tam budou chodit pěšky 😁.

  6. Mohu souložit s vyspělou 12-letou dívkou a obhájím si to vlastním názorem,že zákony ČR jsou na houno,protože v Africe už by byla dávno vdaná a měla roční děcko …. Bych z některých jedinců zde píšících blil.

    • Tohle nespada do pravomoci EU stejne tak jako mnoho dalsich nesmislu co tam vymysleji. Opici se podle USA ale nedochazi jim ze tam kazdy stat je suverejni tak jako vsechny clenske staty EU. V Americe maji i federalni zakony,ale ty se vztahujou prevazne na trestni pravo,terorizmus a podobne,kdezto tady se EU sama rozhodla ze bude rozhodovat za vsechny clenske staty sama,tudiz ja to vidim pouze jako šikanu na suverejni staty a politici kteri jim vladnou maji pouze seno v hlave,nebo snad od EU berou uplatky ze jim vse slepe odkyvou???

    • Idiot je podle mého názoru jedinec, který je přesvědčen o vlastní genialitě a proto pro něj neplatí jakékoli předpisy. On přece ví co je pro něj nejlepší a nějaká bezpečnost ostatních ho vůbec nezajímá.Proto je schopen urazit kohokoli jen proto, že nedosahuje jeho geniálních sebestrédných úvah. Prostě sebestředný idiot!!

  7. Z uvedeného plyne, že pokud rychlostní omezení bude užíváno na místech, která jsou skutečně nebezpečná, lidé to nebudou podceňovat a zvýší se bezpečnost silničního provozu. Pokud bude omezení zneužíváno jako doposud (jen na naplnění obecní kasy až po okraj), bude stále více nehod, jelikož lidé místo sledování provozu, budou sledovat zda není na zcela bezpečném úseku prováděno měření a nebudou se věnovat plně řízení vozidla. Neposlední otázkou zůstává kdy žáka autoškoly pustit do provozu, osobně bych se přikláněl až to bude opravdu umět a bude odpovědně jezdit.

  8. Nejčastější příčina nehody je, že dotyčný řidič neumí jezdit, pokud u nás na okrese soudruzi z dopravy umístí nějaké omezení rychlosti například na 70 km/h tak kvůli nehodě, která se tam sice stala, ale v rychlosti 150 km/h. Jinými slovy je to absolutně omezení mimo mísu, jelikož při 100 km/h je místo zcela bezpečné a nehrozí vůbec žádný problém, dokonce ani při povolené rychlosti 90 km/h. Ten problém mají v hlavě akorát soudruzi co tam to omezení instalují a neprovedou rozbor příčiny nehody. Tak se stane, že 50.000 řidičů trpí kvůli jednomu psychopatovi, který ač jezdit neuměl jel 150 km/h. TO je celý problém, žádný jiný není !

    • v Česku se denně stane přes tisíc bouraček, z nichž přes devět set zaviní řidiči kteří tvrdí že vyhláška a značky je omezují, že oni jsou géniové kteří zvládnou všechno.

    • Ať fizl zveřejní statistiku, kolik rozdali pokut za pomalou jízdu, zdržování, jízdu v levém , protože se paní bojí vjet do stoky, husu na zadní sedačce, psaní sms ………… pak klesne i počet překročení . To ještě nenastoupila plně generace, která neví, co má mezi nohama, natož v hlavě – to bude rodeo !!!!!!!!

  9. LEŽ LEŽ LEŽ. Demagogicka buzerace permanentně omilaná policajty a rádoby zajisťovači bezpečnosti. Nedodržení rychlosti je asi na 19. místě z prvnich 20. příčin nehod. Každý si může najít statistiky. Nepřiměřená rychlasr je ta ktera zpusobuje nehody- ale to může být i 20 km/h. A jak autor poukazuje, kdo nejel rychleji v prehlednem úseku nebo pokud nikde není ani ziváčka?? Přesně! Protoze za těchto okolností to vůbec není přestupkem! Nelze totiž naplnit materiální aspekt přestupku, a bez něj není porusení pravidla přestupkem! Musí vždy být ohrožen spolecností chraněný zájem!!!
    Tahleta demagogicka buzerace je jen na vydělávani peněz…. a můžete začít kamenovat ))))

    • plně souhlasím, Policajti by si měli změnit slogan na:“Buzerovat a škodit“, obce ti dávají na místa,kde vědí že vyberou, ale ne tam, kde je nebezpečno, atd. protože jeden gauner litá ulicí jako blázen, tak se nesnaží jej odchytit, ale dají tam umělé hrby,čímž potrestají všechny slušné! No s o EU je škoda mluvit, tu ovládají fašisti a dosadili si tam úchylné psychopaty. Bohužel celé národy si nechají líbit tuto buzeraci(vlastně dnes už genocidu!), kde malá skupinka těchto psychopatů s nimi mává s vede ke do záhuby (viz naše vláda, snaží se nás zatáhnout do války na Ukrajině, podporuje tamní Banderovce, tedy fašisty, likviduje vlastní občany…)

    • Můj názor, jako řidiče, který najel kolem dvou mil. km (i s tím na kole) vidím VE VŠEM , co vymyslela EU a následně všechny korporace co se vydávají za státy jenom buzeraci a donucovací prostředek, aby bylo ještě více poddaných!

  10. Nepřijde mi to jako nic špatného. A rozhodně se nejedná o šikanování slušných řidičů co občas přidají plyn na prázdné přehledné silnici. Setkává se s tím každý v podstatě neustále. Lidé jezdí jako dobytek a je jim asi úplně jedno jestli někoho zabijou. Většinou ještě troubí a blikají na slušné řidiče protože jim překáží. Když jim vysoké pokuty nevadí, je jediná cesta sebrat jim řidičák. Pak si to třeba rozmyslí. A ohrazují se proti zavádějícímu titulku článku. Je spoustu národů co jezdí taky jak prasata. Tak jaké cílení hlavně na Čechy.

    • Dobrý den p. Standa. Hezky jste jim to nandal. Dobytek, prasata, atd. A nejvíc jste mne dostal, když jste bezohledného blba bránícího svou pomalou jízdou plynulosti provozu nazval slušným řidičem. Sundáte si v autě klobouk? Nejhorší věcí na silnici je bezohlednost. Jedu podle předpisů, tak mi ty prase polib. Ale Vy nevíte, proč chvátá. Může vést dítě na pohotovost. Když vidím, jak se za mnou někdo přibližuje, uhnu mu co nejvíc a mám jistotu, že ten už mne neohrozí. Nechci řešit, proč chvátá, nic mi do toho není. Věřte mi, bezohlednost má ne svědomí nejvíce nehod, a nbedá se ospravedlnit ani dodržováním předpisů. Přeji krásné dny.

  11. To je zase srákora, ani nevím, co chtěl autor tímto říct – jaká Evropská Unie proboha??? Buď Evropská komise nebo EU parlament!

  12. Ze západní evropy přichází jen šikanování občanů střední evropy a při tom právě západoevropané se chovají bezohledně.

  13. Je LEŽ, že překročení úředně stanovené rychlosti (hovorově nedodržení max. rychlosti) je nejčastější příčina vážných nehod! Je až na 3.-4. místě dle státu.
    Taky se stejně kriticky vyhodnocuje stabilně umístěná značka regulující rychlost a přenosná značka, kterou si může přinést „lopata“ a položit ji na silnici zakrytou keříkem, takže není vidět.
    Takže proč se EU zákonodárci nesoustředí na častější viníky smrtelných nehod? Protože místo odborného pohledu se řídí POCITY.
    Protože sami neřídí a vozí si zadky na zadním sedadle. Případně si přidělí modrý majáček a rychlostní limit se na ně nevztahuje.

    • Píšete úplný nesmysl. Jsme národ debilů a imbecilů za volantem, jezdím pracovně dost často a 90% řidičů když skončí úsekové měření to oroštuje klidně na 70km/h i když je ještě 300m obec. Co si pomůžou v dnešní dopravě ? Tak 10-15 sekund ?
      Tak před 5 lety a více se i u nás tradovalo, že co Polák za volantem, to prase. Ti se celkem zlepšili, bydlím kousek od hranic tak mohu potvrdit, zato o nás by se dalo říci že jsme mnohem horší, než ti Poláci.
      Mám známé jak v Německu, tak ve Švýcarsku a tak od nich vím své. O prázdninách skoro 90% přestupků jsou Češi, Slováci. Ač vede rychlost, tak také předjíždění na zákazu, parkování i vjíždění vozem kam se nesmí ….

  14. “ …v Praze volaly po omezení rychlosti v obytných zónách na 30 km/h kvůli bezpečnosti chodců“

    Pane autore, trošku mi to nedává smysl.
    Aby byla BEZPEČNOST CHODCŮ v OBYTNÉ ZÓNĚ, tak tam zvýšíme rychlost o 10km/hod?

    Nebo jste jen přemoudřelý inženýr z ukrajiny, který ani netuší, že se v obytné zóně jezdí 20?

  15. “ …v Praze volaly po omezení rychlosti v obytných zónách na 30 km/h kvůli bezpečnosti chodců“

    Pane autore, trošku mi to nedává smysl.
    Aby byla BEZPEČNOST CHODCŮ v OBYTNÉ ZÓNĚ, tak tam zvýšíme rychlost o 10km/hod?

    Nebo jste jen přemoudřelí inženýr z ukrajiny, který ani netuší, že se v obytné zóně jezdí 20?

  16. Já žádné drama v překročení rychlosti o 30 km/h nevídím. To je hysterie.U nás je již dávno zavedené, že v této chvíli se přestupek mění na správní řízení a hrozí i trestní stíhání

  17. Jen tak mimochode.Zahraničí mě netrápí. Co ale říkáte na úsekové měření v místech, kde nehrozí bezprostřední nebezpečí. U nemocnic, škol a frekventovaných míst měření nepotkáte.Jsme ale národ, který se neumí za toto nehorázné šikanování řidičů ozvat.Tak plaťme a plaťme.

    • A o tom to je. Spíše by se měla celá EU a naše zemička soustředit na prevenci a osvětu. Sankcemi ještě nikdo nic nevyřešil. Chudší řidiči přijdou často o živobytí a bohatší se tomu jen zasměje.

    • Tady u nás, jezdili exoti přes vesnici okolo školy klidně stovkou. na ani ne stometrové rovince která končí na obou stranách zatáčkou, motorkáři předjížděli. Tak už se obecní rada namýchla a obec rozdělila na 4 úseky s měřením. Od té doby je klid. Dřív bylo slyšet jak to motorkáři v zatáčkách tůrujou, každou chvilku v noci se prohnal obcí nějaký cvok na plný plyn. Dneska je v noci skoro není slyšet, takže se nechá spát i při otevřených oknech. Za mě a všechny lidi co bydlí okolo té silnice má úsekové měření smysl.

  18. No, ono to překročení rychlosti nemusí být zrovna záměrná prasečina řidiče. Může se taky stát, že například přehlídne značku omezení rychlosti kvůli stromu, nebo tak něco. Mně se to už stalo.

  19. celý léta budovaný aparát silničního fašismu dává živobytí spoustě lidí a ke žlabu chtějí další paraziti, takže to bude jen bobtnat …

    • Další volič Filipa Turka? Pokud jste někdy vytáhl zadek z Česka a jezdil na západ, případně jih od nás, tak zjistíte, že český řidič je jeden z nejhorších na světě. Nepočítám Balkán, J.Ameriku, Afriku, atd.

  20. Tak je pravda, že občas je divný, když jedete na devadesátce stovkou a jste ten nejpomalejší v provozu. A pokud jste stále nejpomalejší i když o deset přidáte, tak pak už si člověk říká, k čemu ty rychlostní limity ještě máme.
    Proto nás teď taky nová auta budou buzerovat, i když pojedeme o jeden km/h rychleji. To je zase druhý extrém.

    • To je jednoducé, dekády se tady nic nemění, ale auta se změnila neskutečně moc. Dříve byla 100ka už pomalu neuříditelná, dneska je možné jet po okresce 130 a s autem to nic neudělá, vše je kvalitnější, vymakanější a funkčnější, silnice se rozšiřují a jsou kvalitnější (ne všude, ale celkově jsou). Takže tady máme 2 naprosté protiklady, kdy technicky jsme o 30 let dopředu, ale zákonně jsme v devadesátkách. Je to stejné jako s parkovacími místy, nová místa musejí pnit dnešní normy, ale parkoviště z dob milénia je pnit už nemusí a běžného Passata nemáte pomalu možnost zaparkovat do parkovacího místa, aniž byste v klidu vylezli ven. Za mě zbytečná buzerace, mělo by se jít po opravdových nešvarech a nebezpečném chování v provozu. Rychlost je jen jeden z mála snadno prokazatelných přestupků, proto se na něj všichni upínají. Dneska mi na státovce přímo před auto vjel řidič z vedlejší, bylo mu úplně fuk, že jedu 90 a on 15, prostě za tohle by měli brát papíry a ne za to, že někde na rovině na 90ce mě změří večer 120…

    • To je realita a zdá se, že hodnocení se liší podle místa a polohy stacionárních radarů.
      Je také pravda, že občasná šikana řidičů není férová ani systémová, ale jen náhodná a bez rozumu. U nás na tuto oblast nehledí s rozumem ani ministři, ani ředitel DP pan Hoďboď. Mají jistě jiné starosti, než hledět na právo a pořádek na silnicích. Většina příspěvků řidičů na těchto stránkách je logická a popisuje neserióznost aktuálních kontrol na komunikacích. Gauneři mají PRÉ a policejní dohled má málo lidí a ještě méně peněz na palivo do aut. Kdyby chtěli opravdu působit na řidiče a bezpečnost, policisté, pak by se tázali vybraných řidičů na krizová místa a také by se dověděli, jak mají ideálně dozorovat. Jenže asi mají svoji hrdost a hodně sebevědomí na to, aby se ptali zkušených praktiků, že. Žádný systém dohledu na bezpečnost ale není vidět.

  21. Pokud je někdo závislý na ŘP a je řidič z povolání, tak nemá jezdit jak deb.l aby mu ty papíry sebrali. Nic složitého.

    • A to jako člověk co jede mimo obec 60, nebo nedává přednost, nebo nesleduje značení a jezdí si v křižovatkách a na kruháčích jak se mu zrovna hodí není debil podle vás? To je debil jenom ten, co jede rychle? Já zažívám denně mnoho jiných nebezpečných nešvarů mimo rychlosti a jsou neméně nebezpečné, řekl bych že jsou z poloviny ještě víc nebezpečné, než ona tolik zmiňovaná rychlost… Být na mě, klidně bych zavedl mimo obec 110 a na dálnici 150, dnešní auta takové rychlosti zvládají naprosto bezproblémově, v obci bych to nechal na 50 a klidně dal více úsekových měření v místech vyššího pohybu lidí. Každopádně bych se plošně zaměřoval i na ostatní špatné návyky v řízení, než jen na tupou rychlost.

      • Naprosto s Vámi souhlasím.
        Bohužel ale Rychloměrky (dříve Policie) se opravdu zaměřili pouze na rychlost.
        V obci je 50, Vy jedete 54, Rychloměrky Vás změří a mají vyděláno. Jedná se o nejsnadněji prokazatelný přestupek, tak si hoši plní kasu 🙂

        Já vysokou rychlost neobhajuji, ale daleko nebezpečnější je, když někdo jede jako ho-x-do, kličkuje, nesmyslně brzdí,…
        Dále že tupý Čech ani po 20 letech neumí jezdit na kruh. objezdu, neví kdy ukazovat,…

        Další epizodou je kdy za mlhy, deště a špatné viditelnosti postižení jedinci nesvítí vůbec, nebo jen denními světly, které za těchto podmínek nejsou téměř vidět. Zpravidla to dělají ko..ti s barvou aut, která za těchto podmínek splývá.
        Na druhou stranu další dem-x-nti svítí pořád a vším (dálkovýma, mlhovýma) jen za tmy, nebo když stojí někde poblíž silnice, což oslňuje (od toho jsou parkovací), taky neví kdy zapnout/vypnout mlhovky zadní,…

        Na zelenou na semaforu ona-x-jí (čekají na změnu barvy) a když konečně padne oranžová/červená, tak se snaží všechno dohnat,…

        Jsme národ potrhlých (doplňte si, ať nejsem postižen za hanobení národa a rasy), kdy většina zná jen „svá práva“, ale o povinnostech nechce ani slyšet a přijmout svojí zodpovědnost už vůbec ne.

    • Jezdit jako deb.l asi nikdo nechce. Chybovat však může každý, být unaven pak především řidič z povolání. Ale úkoly ten řidič má a čas kvůli všemu možnému na cestách žel krácený. Kdo dělá nejvíc překážek na cestách? Amatéři a někteří přestárlí poloslepí senioři či naopak šíení mladíci bez zkušeností, zato ale s nadšením nad rychlostí siloauta. A pak kamioňáci, kerým je kraden čas na řízení v nekonečných kolonách na našich stupidně opravovaných a nekvalitně provedených dálnicích nebo siln.1. třídy. Potom nemohou mít pauzy na předepsaný odpočinek. Jistě chápete svou neomalenost té vaší kritiky tzv. deb.lů.

  22. A kdo bude sankciovat stavební firmy které nechávají celý víkend 30 km/hod v místech kde se při opravách o víkendu nic neděje a klidně by se dalo jezdit padesátkou?

  23. Proč se píše tento článek jenom o českých řidičích? Kdo jezdí v zahraničí tak ví, že i ti zahraničí mají těžkou nohu.

    • Přesně. Je u nás zažité klišé, že jsme nejhorší řidiči. Kdo jezdil v Itálii, Řecku atd. ví jak se tam jezdí. Ale o tom se nenapíše ani slovo.

    • To není těžkou nohou, to je technikou, dneska i malé Polo jede na trojku v pohodě přes kilo. TTo jenom EuroHujeři potřebují tlačit lidi k nesmyslným požadavkům z devadesátek a ještě hlouběji z minulosti, přitom dnešní auta by zvládaly s přehledem mnohem rychlejší tempa. Nechápu proč na dálnici už dávno nemáme 150ku je to howadství, všichni tady máme auta za půlmiliony a víc, prošpikované technikou a funkcemi, které vlastně ani nechceme, ale mít je musíme a jezdíme jako se žigulama a stopětkama…ach jo, to je fakt na palici. V Evropě se sami udusíme vlastními nesmysly…

    • V cizině mají občas někteří těžkou nohu a zhusta to jsou čeští řidiči. Ale rozhodně tam domácí mají větší respekt k častým omezením a limitům rychlosti. Moje zkušenost říká, že to platí v západních zemích, ale nikoliv v Chorvatsku. Tam je to ještě o fous horší než v Česku, tedy až tragické.

  24. Určitě si myslím že je to v pořádku,protože to co denně potkávám na silnici,Táborsko,vysočina ,tak to by asi ubylo hodně řidičáků.Jezdím 24 let,a bez nehody,pokuta občas za parkování.Ale strach někam ject,kvůli rychlíkům okolo sebe,který jsou schopní předjíždět v rychlosti i ve velké křižovatce,by ty řidičáky sebrat měly,vozím děti a ráda bych se s posádkou vracela domu živá.Každý má možnost vyjíždět včas,aby nemusel pospíchat..

    • Když budete jezdit denně 2000km tak poznáte co a proč se dělá (teď nechci, aby to vyznělo, že podporuji agresivní a nebezpečnou jízdu, to vážně ne), ono je rozdíl jet z obce 30km do druhé obce tempem 80km/h mimo obec ve vláčku a udělat zbytečný štrůdl aut, které mezi sebou nenechají žádný rozestup, aby je mohl kdokoli předjet a jet dál. Když potom máte trasu Plzeň, Budějky, Jihlava a zpátky a po půl dni jezdíta za těmito „bezpečnými“ řidiči, tak je to na švstku a to není jeden den, to je celý rok. Je třeba přemýšlet o tom, že na silnici nejste jenom Vy a že všichni nejedou jenom kousek a že nidko nemusí spěchat, ono potom kvůli pomalým řidičům se za celý den spozdíte o hodiu i dvě a když máte někde být za 8h, protože potom zavřou a Vy budete mít nespněno, to už je problém, to že přijedete do školy o 5minut později problém není…

      Takže víc ohleduplnosti o k té druhé straně a když chcete jet bezpečně a pomalu (což neznamená vždy bezpečně, ale u nás to tak vykládáno je), tak mezi sebou nechávejte ve vláčku alespoň mezery, ať vás ten rychlejší může v klidu popředjíždět a odjet pryč…

      • S rozestupy máte pravdu, bohužel spousta Čechů to nezná/nedodržuje, aneb Čecha poznáte podle toho, že se Vám lepí na zadek jako bu-X-erant a drží jak ho-X-no košile.

        Co se týká rychlosti, tak taky nechápu mentalitu těch, co jedou po státovce 70 km/h a ve vesnici taky, asi jiná liga 🙂

    • Ja jezdím ,paní uz 46 let ,bez nehod ,přestupků ,dnes na silnici když někam jedu nemohu říci ,zda se vůbec vrátím ,v každém druhém autě čumí někdo do ,mobilních krámů ,honí alkohol ,0,03 a máte po řidičáku jako můj bratr ,ty zkurvené telefony jsou stokrát horší. Vidím všelijaké blbečky ,až zůstává rozum stát ,jak mohli dostat ŘP,já mám najeto přes 1,5milionu km.

  25. Tak to asi napíšu znova.
    EU se mýlí – rychlost není příčinou dopravních nehod.
    Rychlost může ztížit řešení některé dopravní situace, může změnit vážnou dopravní nehodu v nehodu tragickou, ale sama o sobě příčinou dopravních nehod není.
    Příčiny jsou různé – nevěnování se řízení, přeceňování svých schoností a podobně.
    Jet na suché dálnici za dobré viditelnosti 130 není řízení, ale flákání se ze volantem.
    A tak se řidiči za volantem nudí a nevěnují se řízení – telefonují, píší SMS-ky a třeba i sledují video.
    Pokud pojedu v Německu na 2/3 dálnic, kde není rychlost jízdy nijak omezená, třeba 180, je to v pořádku. A přes to patří německé dálnice k těm nejbezpečnějším.
    Ale jakmile přejedu hranice k nám nebo do Rakouska, je to najednou smrtelně nebezpečné?
    To je nesmysl.

    • Souhlas. jakmile jedu na dalnici 130 nebo na silnici za nekym 80 km/h, tak usinam, prestavam se venovat rizeni, vypinam v hlave. Vadi mi to jet za nekym takto pomalu.
      Jakmile si na dalnici jedu svych 150/160 nebo 110 na silnici, tak se soustredim a nenapadne me cumet kamkoliv jinam.

      • Zlatá slova, Radime. Je to přesně tak a troufám si tvrdit, že to potvrdí 90% našich řidičů. Ostatně, ta většina tak také jezdí, potom není problém počítat se vším, co to obnáší. Hlavní je vyšší ostražitost a potěšení z jízdy. A nikdo kromě těch brzdiček na cestě není ohrožen. Ti pomalí až ještě pomalejší naopak jsou ohrožením klidného provozu velmi často.

    • Sice máte pravdu, jezdím v Německu moc rád i když ne 180😆. Ale pokud se dostanete do dopravní nehody při rychlosti nad 130 km, odnesete to Vy!

  26. Opravdu je na místě vystoupit z EU. My jsme ČR a ne nějaká EU a nikdy nechceme být stádo řízené blázny. Tohle už není svoboda a to neschvaluji, aby někdo jezdil rychle

    • Dle „ovládajících šaškáren“ přicházejících ze strany slavné EU, jsme měli mít my, jako soběstačný národ, selský rozum a vystoupit z EU dávno. Velká Británie tomu tak učinila a kde teď jsou?

      • Kde je Anglie? to není hezká vize. Nic moc. Vystoupení není na pořadu dne, ale změna pravidel financování a legislativních neomaleností na pořadu bude. Green Deal, spalovací motory a ostatní „zelená“ omezení jsou nepromyšlená, i naivní a nebudou naplněna. Ne v praxi. Omezenost myšlení mnoha lidí v Radě EU i v parlamentu EP je nepředvídatená a i směšná.

  27. Tak jsem to přečetl jen k té 30km/h v obytné zoně. je víc než jasné, že autor článku nemá ponětí kolik se jezdí v místech označenych značkou obytná zona. je to 20km/h. Ale pozor, v německu je to mnohem mnohem míň

    • Méně je nesmysl, pane. Limity pod 30 km/h jsou zcela výjimečná a to jen v Altstädtech či jiných krizových místech. Obvykle je 40 , 60 a snad 70. Ta 30ka v Praze je pouze projev omezenýcu mladých lidí bez zkušeností, bez rozvahy a bez schopnosti komunikovat. Jejich blokády jsou trestným činem, protože mohou způsobit velké škody a újmy na zdraví. Policie je musí okamžitě odstranit a soudy velmi tvrdě trestat. Argumenty těchto lidí jsou falešné, hloupé a zcela nepravdivé. Proč tato skutečnost není zveřejněna oficiálně v pořadech TV a jinde? Nečinnost vlády či miinstrů vnitra a spravedlnosti je nepochopitelná. Lze trestat ministry za velká pochybení? Lze. A nikdo tak nečiní, protože má máslo sám na hlavě? Co na to premiér??

  28. no hlavně by to mělo platit pro všechny bez vyjímky jako jsou papalasove a tak a ještě bych je zbavil imunit akorad toho zneužívají 🤟

    • Jen tak mimochode.Zahraničí mě netrápí. Co ale říkáte na úsekové měření v místech, kde nehrozí bezprostřední nebezpečí. U nemocnic, škol a frekventovaných míst měření nepotkáte.Jsme ale národ, který se neumí za toto nehorázné šikanování řidičů ozvat.Tak plaťme a plaťme.

      • Tak úplně to není, jsou místa sledovaná i tam kde píšete. Ale systém v tom moc není. Jen vzácně je úsekové měření logické a účinné. Tam máme v ČR rezervy, souhlasím. Jinak jsem se asi 5x ozval, ale neuspěl nikdy. Tak jsem nyní opatrnější všude kde jsou limity zřejmé, tj. 40 a 50 km.

  29. Rychlost není příčinou dopravních nehod – v tom se EU mýlí.
    Rychlost může ztížit řešení nějaké dopravní situace, může změnit vážnou dopravní nehodu v tragickou, ale sama o sobě dopravní nehody nezpůsobuje.
    Jet na suché dálnici za dobré viditelnosti 130 není řízení, ale flákání se za volantem.
    A protože to řidiče nudí, tak sledují video, telefonují a píšou SMS-ky.
    Pokud na 2/3 německých dálnic pojedu třeba 180, je to v pořádku.
    A jakmile přejedu hranice k nám nebo do Rakouska je to najednou smrtelně nebezpečné?
    To je prostě nesmysl.

    • Dobrá úvaha, ale lze nad tím hodně polemizovat, což na konferencích o dopravě sice konáme, ale do praxe se závěry z jednání těžko převádí, protože byrokracie ráda brzdí. A byrokracie je v Česku extra silné téma, neřešitelné.Nebo vidíte světlo na konci t….

  30. Vůbec nechápu, proč autor článku píše, že EU došla trpělivost právě s českými řidiči?!! To se jinde rychle nejezdí?

  31. Vyloženě zaměřeno na Češi. Jsme snad blbci, abychom neviděli chování Němců, Poláků, Ukrajinců a dalších. Když tak pro celou Evropu a včetně ministrů. Jednotně na rychlost, jednotně na alkohol, parkoviště, ale i vyhazování odpadku.

  32. zajímá mě jak to bude EU kontrolovat. Uršula asi bude někde za plotem s radarem.Take je zajímavé že EU došla trpělivost s českými řidiči. V Německu na 80 jedou všichni 100 v Itálii taktéž v Belgii a ve Španělsku podle mé zkušenosti asi limit vůbec neexistuje

    • Jak naivní zmýlená…. V Německu jezdí 80 a sem tam přes, 100 jen blázni, kteří žijí všude. zkuste Francii, to budete koukat. Na účtenku od Policie z Francie. V Belgii to neznám. Itálie pravidla neuznává, pokud čtu.
      Ve Španělsku to je asi jako u nás. Velmi podobné, i řidiči jsou podobní.

  33. Na buzeraci jsou benga a celá slavná EU machři, okrádat občany a cpát to jinam. Dioufám že bude téhle zkurvené EU brzy konec.

  34. Minulý měsíc jsem projel Itálii až po Řím a zpět přes Pisu a Brenner. většinou mimo dálnice. Byl jsem šokován, jak Italové ani náhodou nedodržují předepsanou rychlost (o ostatních hrubých přestupcích nemluvě). Tam by museli odebrat řidičák naprosto všem.

    • Já mám také projetou nejen Itálii, ale i další evropský státy během posledních 25 let. A i na kole. Hodně tomu pridavate, místní kde to znají, tak jedou stejně jako my u nas o 10-15 km rychleji.

  35. Zase jen KECY! KURVA!!!! Proč na rovný dálnici, kde nic nejede nemůžu 200? PROČ? D7 do Chomutova, tam je asi 20 km totálně rovný placatý úsek s nulovým provozem. Běžně tam jezdím přes 200 a tohle je jen zbytečná buzerace!

    • Poč tak agresivně? Limity mají své důvody podle hustoty provozu. Pokud ovšem jedete sám v celém delším úseku i 200, pak asi neohrožujete jiné, možná jen sebe a případnou zvěř tam, kde se omyslem dostane. D7 jsem s nulovým provozem ještě nezažil. Kdy se vám to podařilo? Nad ránem ve3 hodiny?

  36. Eu by si měla zamést před vlastním prahem. Najedu ročně cca kolem 60.000 km, takže něco zažiju. Jezdím hodně po D1, D11, D5, D8 a zajímavé je, že když mě někdo předjíždí stylem 150 kolem mě, tak většinou má Polskou, Rakouskou a třeba Rumunskou SPZ. Zajímavé je, že v Polsku jezdí “ místní “ dle limitu, protože by to byla velmi tučná pokuta, ale tady předjiždí přes plnou čáru, objíždí z práva a o rychlosti ani nemluvě. Logicky mi z toho vychází, že Česká policie, asi na ně nemá dosah a všeobecně se to ví, protože by to asi vypadalo jinak. O blinkrech při předjíždění ani nemluvě, to už se asi do aut nemontuje. EU má trochu jiné podmínky pro každého.

    • Mám úplně stejnou zkušenost. Jak tady někdo psal, s článku jsem se nedozvěděl proč zrovna český řidič. V Bruselu by si měli sednout papaláši za volant obyčejného auta a sami řídit a projet si EU celou. Potom snad pochopí v čem je problém. Zjistí to, že všude jsou prasata a někde se na předpisy kašle více a někde méně ale určitě čeští řidiči nejsou nejhorší v EU.

    • Něco na tom je. I když je to moc kategorické a to už není v pořádku. Policie již na ně dosáhne, jako v cizině tamní policie na nás. Ale pravda jezdím méně, měsíčně tak 2,5 tisíce a v cizině ročně 4 až 15 tisíc.

  37. To můžou rovnou zavést trest smrti za rychlou jízdu. Nejde o tresty ale jejich vymáhání a preventivní působení.Tresty jsou dnes už dost vysoké, ale když dostanu pokutu z radaru po šesti měsících a už si ani nepamatuji, že jsem tudy jel, to nemá žádný účinek. Pouze pocit, že je to jen další položka do městského rozpočtu. Proč nejsou vidět na silnicích policisté provádějící měření a dohled nad provozem. To řidiče vždy zpomalilo. Nebo i jenom projíždění policejních vozidel po silnicích donutí řidiče k disciplíně. Když v civilním aute odchytí jednoho hříšníka, hned za nimy je dalších deset, kteří se tomu potrefenému jenom smějí.

    • Jen tak mimochode.Zahraničí mě netrápí. Co ale říkáte na úsekové měření v místech, kde nehrozí bezprostřední nebezpečí. U nemocnic, škol a frekventovaných míst měření nepotkáte.Jsme ale národ, který se neumí za toto nehorázné šikanování řidičů ozvat.Tak plaťme a plaťme.

  38. EU a její neustálá buzerace, to nemá ani cenu komentovat. Zajímavé je, že v takzvaných zaostalých zemí, jako je třeba Egypt, neplatí skoro žádná pravidla, večer se jezdí i bez světel, na motocyklu běžně bez helmy 3 a více pasažérů a nehodovost není nikterak velká. Ale tady, v Evropě se jenom uplétá bič na vlastní lidi, samé opatření, nařízení, zákazy, příkazy, běžte už někam, je to jen buzerace.

  39. Další člověk co si myslí, že blbost je český vynález a na západě ani neví co to je. Tam se ani nekrade a když ano, tak si na to museli pozvat čechy. Milá pisatelko, jen abychom se nemuseli stydět za vás.

  40. Tak dobře ale chtěl bych vidět kdyby se dodžovala ta padesátka ve větších a velkých městech jaké by to mělo dopady.Je to nesmysl a jenom by vybírali pokuty a zabavovali řidičáky.Ano jsem pro ale mělo by se to brát také podle okolností a možností aby nekolabovala doprava.

  41. Nevím co je za problém. Kde je 130 jedu max 130 a kde je 90, tak 90. Nic neuspěcháte a pokud spěcháte, tak je třeba vyrazit o 1/2 hod dříve. Prostě předpisy jsou předpisy. JH

    • lžete !!!! nikdo ale nikdo na 50 nejede presne padesat a na 90 devadesat projel bych se za vami rad s radarem a s radosti vas obcas oflastroval za tuto lez smele bych vam klidne na 50 nekolikrat nameril 62 a na 30 klidne i 45 nebo 50 !!!! Jste stroj , nejaky čip, nebo jste autonomni rizeni , nebo jste jen clovek ? Pokud jste clovek tak lzete

  42. ve svycarsku to funguje vic nez 50 let. za prekroceni rychlosti o 25 km/h je odebrani RP na miste normalni a dostanete ho az po pul roce zpatky. tak nevim, cemu se tu kdo divi?

  43. Velká část německých řidičů nedodržuje předpisy, a nemají osvětlená vozidla i při snížené viditelnosti. Když jsem se ptal policistů kteří mě kontrovali, proč jim nedají pokutu tak mi bylo řečeno že nemají pokutové bloky na euro. Taky dobré, že.

  44. Zlatí komunisti, ti od člověka nikdy nic nechtěli :-)) :-)).
    Nás řidiče buzerují neustále, kdy konečně začnou buzerovat chodce, cyklisty a koloběžkáře. Já jen než přijedu z práce domů což trvá asi dvacet minut, tak zaregistruji u těchto účastníku silničního provozu minimálně 15 přestupků. Nehledě, že při tomto potkám hlídku Městské policie, která vůbec nereaguje!!!
    No není to krása :-)) .-))

  45. Upřímě ? Jsem rád, ze už mne je kolik je.Zažil jsem jízdu na motorce bez helmy v Chorvatsku, žádné radary a strach na dovolené že přijdu o řidičák, žádný bodový systém, kempování na divoko,lyžování bez postihu mimo sjezdovky, helmu si bral jen ten kdo chtěl, hulení trávy, pivko za volantem a pod. prostě svoboda, žili jsme, a nevyrostlo ze mne žádný bezohledný prase. Problém je podle mne úplně jinde.Ožrala co bude chtít řídit ožralej za volant sedne a je jedno, ze za to bude provaz. Na železniční přejezd kde svítí červená stejně lidi občas pojedou, stejně tak do jednosměrky a pod. říká se tomu lidský faktor!!! Mladejm přeji hodně štěstí na této planetě, sice vás méňe umře na silnicích, ale o to vic vás skočí z mostu, podřízne si žíly, nebo se předávkuje drogama, ostatní budou v péči psychologů a psychyatrů což už je u mladých teď béžné

  46. Už zase ty chudáky Čechy někde šikanují a okrádají. Celý svět je (podle zpráv) plný zájemců Čechům škodit a je okrádat.

  47. Banda psychopatů a magorů v Bruselu nemá roupama co dělat tak vymýšlí na lidi různé pasti . Horší než RVHP ! Pryč s tou pakáží nefachčenků a dutohlavů !

  48. tak koukám , že jsou tu opět i ti “ spravedliví “
    ti , kteří jsou pro asouhlasí s těma nesmyslama , určitě jezdí v obci 35 a mimo obec 70 , takovýhle hňupy bych trestal já

  49. Dodržovat zákon je normální! Bohužel sami zákonodárci si myslí, že na ně to neplatí. Nu a když nemusí zákon dodržovat soudruh papaláš, tak nemusím ani já. Máme přeci demokracii

  50. Naprosto v pořádku, není na co čekat. Domníval jsem se , že zavedení bodového systému přiměje řidiče k dodržování pravidel, ale bohužel. Je v pořádku to ještě zpřísnit. A výmluvy, že mě ŘP živí , nejsou na místě. Právě profíci by měli jít příkladem.

    • Takže minule jste se mýlil, ale teď máte určitě ten správný a pravdivý názor?

      A co kdybych vám řekl, že to pravděpodobně povede k většímu počtu honičkám mezi policajty a řidiči a tedy ke zvýšenému nebezpečí při tom? Zkrátka se tím zvýší motivace ujíždět než jen zastavit a zaplatit pokutu.

      Každý zákaz je dvojsečná zbraň. Stejně jako zavedení bodového systému zvýšilo počet ujetí od nehod, očekávám zde podobný progres 🙂

    • Rychlost by se určitě měla dodržovat, ale též by se měly odstranit překážky plynulého provozu. Třeba časté omezení, že se něco opravuje kolikrát u silnic, které byly opravovány před pár lety. Často se také něco opravuje zbytečně dlouho. Uzákonil bych, že traktory a jiná pomalu jedoucí vozidla by měla na prvním možném místě (bus zastávky atd.) sjet ze silnice pustit kolonu. Skvělí jsou řidiči, kteří na (přímé, rovné, široké) „90“ jedou od 50 do 70 km/h.

  51. Má zkušenost je naprosto opačná, denně potkávám cizince, kteří nedodržují silniční pravidla a už vůbec ne rychlost! Časté pravidlo na D1 je, že policie ČR nekoná – po projetí vyšší rychlostí (o 20 až 40km) vícero vozidel cizinců, vyjela z pravého pruhu
    až za našincem a pokutovala jej překročení o 10km !

  52. Je to ucelená likvidace svobody.Vemou na ridicaky za hloupost a kdo nemá na elektromobil bude jezdit autobusem. Všichni víme ze lektromobil nemá budoucnost ale tady jde jen nahnat lidi do městských přepravních prostředku.Ovladat lidi jak stádo.Auto na benzin je svoboda a to EU nechce jen ovládat lidi strachem

  53. Hezké, projeďte se po našich silnicích a dálnicích, Němci 150 a výš směrovky vůbec nepoužívají rozestup stejný jako my, Poláci radši ani nemluvit(nepsat) a Navigace popř. palubní kamery 🫣Rakušák v obytňáku 30×25 přilepený na čelním skle. Tak měřte všem stejným metrem🙏

  54. Myslím že politici v EU kteří dělají do dopravy nejsou žádni fachmani.Ono je třeba se starát o vička na PT lahvích atd.Myslicích a kvalifikovaných je v EU moc málo.

    • přesně, ty víčka bych jim natlačil do zadu. buzerace a zase buzerace, všude chce vláda a policie jen vytěžit peníze do státní kasy aby zaplácali své odměny a vyhozené peníze právě za takové výmysly jako ty víčka pitomé

  55. Stará pravda je, že každý tlak budí protitlak … Budou nás buzerovat víc než vlastní řidiče, tak časem místo do oblíbených destinací budeme jezdit tam, kde politici nedělají z rádoby předpisů o bezpečnosti, ekologie atd. výnosný byznis do obecní nebo dokonce do státní kasy… Není třeba chodit daleko jak zneužívají Slovinci dálnice, Chorvati oblíbenost destinace… Až bude hluboko do kapsy, že ani soudruzi z NDR k Jadranu nedojedou, tak bude pozdě… Protože nejsme všichni ovce za které myslí „Vychcoši“….. Mira z Moravy

    • Tak vážený, je to přesně naopak. Zákony v Evropě nejsou na postihování neslušných. Zákony jsou plošné, podle dojmu, že každý je zlosin. Proto těch pár dacanů co ani nechytí odnese větší část těch mírných

    • V tom máte samozřejmě pravdu, ale v tomto případě je obytnou zónou myšlena jakákoli obytná zástavba, nikoliv obytná zóna jako taková. V Praze se volalo po tom, aby se v těchto místech místo 50 jezdilo 30

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*